2016.05.08. Futapest - Kartal

A héten jól sikerültek az edzések, egyre jobb erőben voltam, a pénteki tempósabb futás után már tudtam, hogy a vasárnapi versenyen nem lesz gond. Szombaton elmentem kerózni egy jól esőt. Vasárnap reggel 8 órakor találkoztunk Telek Bandival és Zánki Zolival, majd indultunk Kartalra. Megtudtam, hogy talán az összes futam közül itt van a legkevesebb szint, tempós, gyors pálya. 1 óra alatt le is értünk, átöltöztünk, majd elmentünk egy 3km-s bemelegítő futásra (5:00 átlag). Többször Bandi szólt rám, hogy kicsit lassítsak, majd inkább a versenyen. Beálltunk a rajtba, próbáltam az első sorba kerülni. A többi velem egy szinten futó is itt helyezkedett, próbáltam Szasáktől nem messze állni, ma őt akartam megverni. Bandi szólt verseny előtt, hogy ne a füves részen kezdjek, mert elég hepehupás és mivel a rajtnál az összes gyerek előre rohan, utána ott nehezebb lenne kerülgetni őket, mint a pálya melletti 100 méteres aszfaltcsíkon.

13076944_10209424844520749_3942484395582287623_n.jpg

RAJT. Az első 200 méter után jöttem rá, hogy ez nem lesz egyszerű, az élmezőnnyel futottam, de mivel Szasáék is itt futottak, nem lassíthattam. Egy rövidebb emelkedő után egy hosszú aszfalt út következett aminek a végén volt az 1km-s tábla, szerintem olyan 3:50 lehetett a tempó. Rátértünk egy búzatáblák közt vezető földútra, lassítottak a velem együtt futók, így kicsit leszakadtunk a bolyról. A 2 km-s fordító előtt megelőztem Szasát tartottam a 4:15-s átlagot, rendeztem a légzésemet és vártam a fordítót. Eközben utol értük Szeitz Pistit is, így hárman haladtunk. Tudtam, hogy a fordító után az utolsó 2km-re gyorsulnom kell, mert nem lesz elég, és ekkor eszembe jutottak Németh Csaba szavai. „Érdemes néha beállni mások elé, ezzel lassítani őket és kényszeríteni, hogy a Te tempódban fussanak, később több erőt ad”. Ezt tettem. 1,5 km lehetett hátra, mikor Szasza iramot váltott és megelőzött engem és Pistit is, nem gondolkoztam, azonnal utána mentem. Szerencsére nem sikerült elmenne, sőt az 1km-s táblánál vissza is előztem. 13152786_1281231371904707_1879673175_n.jpg Elkezdtem gondolkodni, hogy csak a végén hajrázzak vagy kezdjem meg most és lesz ami lesz. Iramot váltottam, az utolsó km nagyon erősre sikerült, de mivel jöttek mögöttem nem lassíthattam. A cél nagyon szuperül volt kialakítva, az összes hozzátartozó beállt két oldalra egy sorba és tapsoltak, hangulatos volt na. :) Az időm a 4 km-s (20m szint) távon 16:15 lett, ami 135 futóból 12. helyet, kategóriában 1. helyet jelentett. Összességben elégedett vagyok, mert pár hónapja nem hittem volna, hogy képes vagyok 4:06-os átlagra, és nocsak, sikerült. Talán, ha a második és harmadik km-nél nem fogom vissza magam… majd legközelebb.