2016.01.26. Futapest - Etyek

Új év, új tervek, új célok. Minden év elején próbálom fejben végiggondolni, hogy az adott évre milyen versenyre, tt-re menjek el, milyen távokat vállalhatok be, mi nem okozhat még sérülést a teljesítésük mellett. Közel egy éve kaptam új térdet, de mivel a tavalyi év inkább arról szólt, hogy felépüljek és az izmokat visszategyem, a hosszú futások kimaradtak, szintet pedig inkább csak keróval mentem.

Az elmúlt években inkább hosszabb távok érdekeltek, viszont mindig is ki szerettem volna magam próbálni rövidebb, lehetőséghez mérten összetett (éves) pontversenyben is. Sajnos idehaza csak egy ilyen sorozatot ismerek - de ha tud bárki is másikról szóljon azonnal :) -, az pedig a Futapest által szervezett futások. Rövidek, tempósak és mind Budapest környékén van.
Az első állomása ennek a futamnak Etyeken volt megrendezve, ahova 3 vidéki futóval indultunk: Telek András veterán atlétával illetve két, a határon túli magyar sráccal. Mivel elég tempós versenynek számít ez a táv (főleg nekem), így bőven elégnek tűnt az 5,2 km 60 méteres szintemelkedéssel, kiegészítve azzal, hogy a pálya hol jeges, hol havas volt. Mivel ilyen távon nincs még tapasztalatom, hogy az erőmmel hogyan gazdálkodjak, így inkább egy lendületes, egyenletes tempóval futottam. Szerintem tudtam volna jobb időt menni, de majd legközelebb.
1_1.jpg
Az óra 26:14-nél állt meg ami abszolút 25., korcsoport 6. helyét jelentette. Külön öröm, hogy a szervezők ebben az évben Salgón is megrendeznek egy futamot, így a hazai pályára megéri készülni.